Muutto aiheuttaa poikkeuksia viikolla yhdeksän.
Intersonic ulkoistaa varastonsa ja tavaralogistiikan PostNord Oy:lle. Varaston siirto Espoon Olarinluomasta Vantaalle tapahtuu 9.-11.3. Toimitukset uudesta varastosta alkavat suunnitelmien mukaan maanantaina 14.3.
Siirtymävaihe aiheuttaa viivästyksiä toimituksiin erityisesti muuttoviikolla, mutta myös yhteydenottojen suhteen pyydämme kärsivällisyyttä, sillä operaatio sitoo myös myyjät normaalitöistään muuttoon liittyviin tehtäviin.
Intersonic Oy:n toiminta maahantuonnin ja myynnin suhteen säilyy täysin ennallaan. Myynnin toimistotilat, demovarasto ja huolto säilyvät Olarinluomassa. Huoltoon toimitettavat laitteet voi edelleen tuoda joko suoraan Olarinluoma 12:n tai lähettää huollosta saatavalla Postin palautusnumerolla. Tuotepalautukset sovitaan myyjien kanssa tapauskohtaisesti ennalta kuten tähänkin saakka.
Skaalautuvat palvelut
Vantaan Hämeenkylässä
Myyntituotteiden toimitus tapahtuu jatkossa yksinomaan PostNordin Ainontien varastosta Vantaan Hämeenkylästä käsin. Uusi varastotila tulee sijaitsemaan osoitteessa Ainontie 5, 01630 Vantaa.
Muutoksella saadaan kasvavaan toimintaan kaivattua skaalautuvuutta niin tilojen kuin logistiikkahenkilökunnankin osalta, sillä Intersonic saa käyttöönsä PostNordin varastohenkilökunnan sekä modernin varastonhallintajärjestelmän.
– Yhteistyö ulkoisen logistiikan ammattilaisen kanssa lisää toimitusten luotettavuutta ja säännöllisyyttä, joita on ollut pienen oman logistiikkatiimin kanssa ajoittain vaikea hallita esimerkiksi loma-aikaan ja sairaustapausten sattuessa. Suuremmat varastotilat mahdollistavat myös tuotteiden varastoinnin kehityksen menekkiin pohjautuen, eikä suinkaan rajallisten tilojen ohjaamana, Intersonicin myyntijohtaja Antti Rintamäki kuvailee.
Lähetyspalvelut paranevat,
noudot minimoidaan
Matkahuollon ja Postin toimitustapojen lisäksi vaihtoehdoksi tulee myös PostNordin omat jakelukanavat pakettiautomaatteineen. Varastosta heti toimitettavat tilaukset lähtevät asiakkaiden suuntaan pääsääntöisesti viimeistään seuraavana päivänä tilauksen kirjaamisesta.
Noutoasiakkaille on kuitenkin luvassa muutos.
– Pikatoimitukset ja asiakasnoudot ovat jatkossa erikseen laskutettavia palveluita, joiden kustannukset perustuvat varaston normaalin rutiinitoiminnan keskeytymiseen. Suosittelemme kaikille asiakkaillemme jatkossa rahtitoimituksia, jotka tulevat käytännössä edullisemmaksi kuin itse Vantaalta haettu tavaraerä, Rintamäki korostaa.
Loppukuu rahtivapaasti,
ei irtisanomisia
Muutosta aiheutuvien toimituskatkosten kompensoimiseksi Intersonic tarjoaa kaikkiin uusiin tilauksiin perustoimitukset maaliskuun ajan rahtivapaasti. Ainoastaan suuremmat trussi-, lavarahtierät ja muut erikoistoimitukset laskutetaan normaalin käytännön mukaisesti.
Nykyinen Intersonic Oy:n varastohenkilökunta siirtyy organisaation sisällä uusiin tehtäviin, joten varaston ulkoistaminen ei aiheuta irtisanomisia. Intersonicin henkilökuntaan on sen sijaan palkattu aiemmin Audicon henkilökuntaan kuulunut Tapani ”Tase” Rantanen uuteen toimitusketjun koordinaattorin tehtävään.
Rantanen vastaa jatkossa Intersonicin ostoista, niihin liittyvästä logistiikasta sekä uuteen toimitusvarastoon liittyvistä tehtävistä. Hän tukee myös myyjiä saatavuustiedusteluissa sekä logistiikkaketjun häiriöiden selvittämisessä.
Intersonic Oy on korkealuokkaisten ja luotettavien audiovisuaalisten laitteiden maahantuontiin ja myyntiin erikoistunut yritys Suomessa. Tarjoamme kattavan valikoiman tuotteita elämys- ja tapahtuma-alalle, sekä monipuolisia valo-, ääni-, video- ja AV-viestintäratkaisuja jälleenmyyjille, urakoitsijoille ja yrityksille.